Poštovani roditelji, ovde možete preuzeti preliminarne spisakove dece upisane u našu predškolsku ustanovu po objektima za predstojeću radnu 2024./2025. godinu: 

 

1. "LEPTIRIĆ"

2. "KOLIBRI"

3. "POLETARAC"

4. "PČELICA"

5. "PINOKIO"

6. "J.D.MICA"

7. "SNEŽANA"

8. "MILENKO TITIN"

 

NAPOMENA: 

Tokom narednih nedelja, može doći do manjih promena u spiskovima, posebno vezano za decu koja su zakonom obavezna da se upišu u vaspitne grupe u godini pred polazak u školu (deca rođena 2018. godine i januar/februar 2019. godine), a koji nisu se prijavili u toku Konkursa. 

 

Saradnja sa lokalnom zajednicom

 

Zajednica direktno, a preko porodice indirektno, oblikuje uslove i načine odrastanja deteta. Za dete je zajednica pre svega njegovo neposredno okruženje - porodica, susedsvo, rodbinski sistem, vrtić i druge ustanove i institucije koje ono posećuje i u njih se uključuju, poput doma zdravlja, prodavnice, otvorenih prostora (park , igralište, dvorište), igraonice, biblioteke, pozorišta za decu. Još pre nego što ovlada hodom i govorom, dete je zainteresovano za različite vrste doživljaja i iskustva koja mu pružaju nova okruženja. Time ono razvija nova znanja, osećanje pripadništva i zajedničkog socijalnog učeđća, kao i vlastite vrednosti i identitet.

Kako izgleda vrtić povezan sa zajednicom:

* resursi i prostori u zajednici se koriste za realizaciju različitih aktivnosti (otvoreni prostori, institucije obrazovanja, kulture i sporta...)

* deca i vaspitači učestvuju u različitim dešavanjima u lokalnoj zajednici (proslave, festivali, akcije...)

* organizuju se manifestacije u koje se uključuju članovi lokalne zajednice (predstave, izložbe, performansi, promocije...)

* lokalne prvredne i uslužne organizacije (fabrike, zanatske radnje, banke, tržni centri...) su mesta realizacije programskih aktivnosti ili učestvuju u aktivnostima u vrtiću

* lokalne privredne i poslovne organizacije učestvuju u finansiranju pojedinih aktivnosti i akcija, opremanju i nabavci potrošnih materijala

* informacije o predškolskoj ustanovi i programu su dostupne u lokalnoj zajednici

* povezuje se sa drugim obrazovnim programima i organizacijama vezanim za obrazovanje dece i rad sa porodicom, uključujući organizacije roditelja

* omogućava porodicama povezivanje sa drugim uslugama i programima u lokalnoj zajednici koji su potrebni porodici

* sarađuje sa školom kroz uzajamne posete, organizovanjem zajedničkih aktivnosti i akcija i razmenom informacija: u saradnji sa školom i drugim ustanovama u zajednici, blagovremeno informiše  i priprema roditelje za prelazak dece iz vrtića u školu; zajedno sa školom organizuje različite programe, aktivnosti  i akcije koje povezuju praktičare, decu i roditelje iz vrtića i škole (sportsko-rekreativni programi, umetničke radionice, programi prijateljstva, proslave, festivali, predstave, izložbe, performansi); ostvaruju uzajamne stručne posete i razmene informacija o programskim aktivnostima, obezbeđujući kontinuitet u obrazovnom kontekstu usklađivanjem fizičkog okruženja, stila komunikacije i pedagoškog pristupa; 

SARADNJA SA PORODICOM

download (1)

 

Porodica je primarni i najvažniji vaspitač dece.

deca su lično i intimno povezana sa svojom porodicom i porodica ih najbolje poznaje;

dečije najranije učenje i razvoj se odvija u porodici i kroz ovaj porodični kontekst se gradi osnov učenja i razvoj deteta u svim drugim kontekstima;

porodica je od detetovog rođenja uključenja u razvoj i učenje deteta i treba podržavati i jačati porodicu u toj funkciji;

svaki roditelj u osnovi želi dobro svom detetu, samo je nekimam od njih potrebna veća podrška;

predškolski program može upotpuniti dečija iskustva odrastanja i učenja ako se razvija kroz partnerske odnose sa porodicom;

 

 Kako izgleda program zasnovan na partnerstvu sa porodicom:

* vrtić je mesto koje emituje dobrodošlicu porodici

* porodica je upoznata sa koncepcijom programa 

* postoji program saradnje sa porodicom koji je razvijen kroz dijalog sa roditeljima o različitim načinma uključivanja porodice

* roditelji su pitani šta je za njih važno i šta bi voleli u odnosu na svoju decu i sebe

* deca su pitana na koji način bi volela da se njihovi roditelji uključe u rad vrtića i aktivnosti

* roditelji se lično pozivaju na učešće u pojedinim aktivnostima

* vaspitači svakodnevno sarađuju sa roditeljima na različitim osnovama

* roditelji se podstiču da dovode i uključuju druge članove porodice i prijatelja u aktivnosti u vrtiću

 

Partnerstvo sa porodicom se gradi kroz:

* uzajamno poverenje i poštovanje

* poznavanje, empatiju, osetljivost i uvažavanje perspektive druge strane

* stalnu otvorenu komunikaciju i dijalog

* uzajamno prepoznavanje i uvažavanje jedinstvenog doprinosa i snaga svake strane

* zajedničko donošenje odluka i spremnost na kompromise i promene

download (2)

Kalendar vaspitno-obrazovanog rada

Vaspitno-obrazovni rad u predškolskoj ustanovi odvija se kroz dva polugodišta.

Prvo polugodište počinje  02. septembra 2024. godine, a završava se  23. decembra 2024. godine. U prvom polugodištu ima 79 radnih dana.

Drugo polugodište počinje 14. januara 2025. godine i završava se 13. juna 2025. godine i ima 101 radnih dana.

U toku radne godine deca imaju zimski, sretenjski, prolećni i letnji raspust.

Zimski raspust počinje  24. decembra 2024. godine, a završava se  13. januara 2025. godine.

Sretenjski raspust - 17. februar 2025. godine - neradni dan. 

Prolećni raspust počinje 16. aprila 2025. godine, a završava se 21. aprila 2025. godine.

Prvomajski raspust - 01. i 02. maj 2025. godine - neradni dani

Letnji raspust počinje  14. juna 2023. godine, a završava se 31. avgusta 2025. godine.

Deca i zaposleni imaju pravo da ne pohađaju, odnosno ne rade u dane verskih praznika:

- pravoslavci- na prvi dan krsne slave,

-pripadnici verskih zajednica koji Božić slave po Gregorijanskom kalendaru- na prvi dan Božića, na Veliki petak i drugi dan Uskrsa.

Državni praznici se praznuju u skladu sa Pravilnikom o školskom kalendaru za osnovne škole sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajne Vojvodine za školsku 2024./2025.godinu ( ''Sl. List AP Vojvodine'', Sl. Glasnik RS br. 79/05, 101/07, 95/10 i 99/14).

1. Pravilnik i kalendar za školsku (radnu) 2024./2025. godinu

Ishrana dece

Osnovu za programske zadatke ishrane dece čine: analiza kvaliteta ishrane u predhodnoj godini, Pravilnik o normativu društvene ishrane dece u ustanovama za decu i Uputstvo za njegovu primenu.

Pravilna ishrana podrazumeva obezbeđivanje unosa svih hranljivih sastojaka u pravilnom odnosu. Obezbeđivanje pravilne ishrane vrši se pravilnim izborom namirnica, koje mora da budu: sveže, zdrave, higijenski ispravne, termički pravilno obrađene.

Deci se u ustanovi kroz tri obroka dnevno doručak, užinu, ručak obezbeđuje pravilan unos potrebnih hranljivih sastojaka, u pravilnom vremenskom rasponu, što je jednako važno, da deca ne bi osetila glad ili dobijala obrok pre vremena i tako se osetila prezasićena. Da bi dečji organizam iskoristio hranljive sastojke, obroci trebaju biti lepo servirani, ukusno pripremljeni, toplo i ljubazno preporučeni.

Ustanova kontinuirano radi na poboljšanju kvaliteta ishrane kroz primenu novih principa i standarda, stalnom edukacijom i održavanjem različitih aktivnosti sa decom...

Prioritetni zadaci ishrane su:

• Stalno praćenje i unapređenje ishrane u smislu unošenja novih jela i namirnica;

• Korigovanje eventualnih nedostataka u zadovoljenju pojedinih hranljivih sastojaka naročito pojedinih vitamina; 

• Korigovanje suficita u mastima i ugljenim hidratima;

 • Stalna provera kvaliteta namirnica i rada na očuvanju njihove biološke i hranljive vrednosti tokom pripreme i termičke obrade;

• Stalna provera kvaliteta i kvantiteta gotovih jela;

• Poboljšanje sanitarno higijenskih i organizacionih uslova priprema hrane;

• Jelovnik će biti sastavljan na 30 dana

 

 Najnovijapiramida  Savrsenodnosnamirnicanatanjiru

 

Jelovnik

1. poludnevni boravak - NOVEMBAR mesec

2. celodnevni boravak - NOVEMBAR mesec

978234
Nema događaja u kalendaru
pon uto sre čet pet sub ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30