Poštovani roditelji, ovde možete preuzeti preliminarne spisakove dece upisane u našu predškolsku ustanovu po objektima za predstojeću radnu 2024./2025. godinu:
1. "LEPTIRIĆ"
2. "KOLIBRI"
3. "POLETARAC"
4. "PČELICA"
5. "PINOKIO"
6. "J.D.MICA"
7. "SNEŽANA"
NAPOMENA:
Tokom narednih nedelja, može doći do manjih promena u spiskovima, posebno vezano za decu koja su zakonom obavezna da se upišu u vaspitne grupe u godini pred polazak u školu (deca rođena 2018. godine i januar/februar 2019. godine), a koji nisu se prijavili u toku Konkursa.
Preventivna zaštita
Preventivna zdravstvena zaštita dece predškolskog uzrasta, koji ostvaruju boravak u Predškolskoj ustanovi ''Pava Sudarski''Novi Bečej, bazira se na osnovu Zakona o predškolskom vaspitanju i obrazovanju i Pravilniku o preventivnoj zdravstvenoj zaštiti jedinstvenom zdravstvenom doktrinom : vrši se prema jedinstvenim stručno metodološkim i doktrinarnim uputstvima utvrđenim od strane referentne zdravstvene ustanove, koje je donelo Ministarstvo zdravlja Republike Srbije.
Formiranje zdravih navika kod dece osnovni je zadatak i prioritetni sadržaj rada u sprovođenju preventivno-zdravstvene zaštite u predškolskoj ustanovi. Ovim aktivnostima obuhvataju se održavanje lične higijene, pravilna ishrana, zaštita životne sredine, fizičko-rekreativne i druge aktivnosti koje doprinose očuvanju i unapređivanju zdravlja.
Za formiranje zdravih navika kod dece od izuzetnog je značaja učešće roditelja, koji su pre svih, najviše zainteresovani i odgovorni za zdravlje, zdrave navike i ponašanje svog deteta. Aktivnosti na formiranju zdravih navika kod dece sprovodiće se u okviru svih redovnih aktivnosti za vreme boravka u ustanovi i primenom odgovarajućih metoda, programa, sredstava i oblika zdravstvenog-vaspitnog rada, adekvatnih za odgovarajući uzrast, a prema uputstvima Ministarstva zdravlja.
Programski zadaci preventivno – zdravstvene zaštite dece, kao i mere za očuvanje i unapređenje zdravlja dece, odvijaju se kroz sledeće oblike rada :
1. Opšte mere na unapređenju i očuvanju zdravlja dece
2. Sistematsko praćenje rasta, razvoja i očuvanju zdravlja dece
3. Mere pravovremenog sprečavanja i ranog otkrivanja poremećaja i bolesti
4. Zdravstveno – vaspitni rad
Razvojni plan za period od 2021/2024. godine
„Dečije igre nisu samo igre, nego ih treba smatrati
ozbiljnom dečijom delatnošću''
Mišel de Montenj
Razvojni plan naše ustanove, četvrti po redu, predstavlja dokument koji je nastao iz samog procesa razvojnog planiranja, iz želja i potreba svih interesnih grupa – dece, zaposlenih, roditelja, lokalne zajednice, škola.
Razvojni plan podrazumeva fleksibilnost i prijemčivost za kvalitativne promene, mogućnost evaluiranja i samoevaluiranja, čime se stvara osnov za nastajanje novih razvojnih ciklusa.
Cilj razvojnog plana naše ustanove jeste podizanje kvaliteta rada ukupno i pojedinačno u svim njegovim segmentima. Pri tom se misli na vaspitno- obrazovni rad u najširem smislu, smeštaj, negu, ishranu, preventivnu-zdravstvenu zaštitu, socijalni rad, saradnju sa porodicom, lokalnom zajednicom, vaspitno-obrazovnim ustanovama, ustanovama kulture, socijalne i zdravstvene zaštite, medijima, različitim organizacijama i institucijama.
Razvojni plan doživljavamo kao kontinuum, koji u sebi nosi prošlost, sadašnjost i kreira budućnost. On zapravo ne počinje i ne završava se, on traje i jedino takav ima svoj smisao i svrhu postojanja.
Saradnja sa lokalnom zajednicom
Zajednica direktno, a preko porodice indirektno, oblikuje uslove i načine odrastanja deteta. Za dete je zajednica pre svega njegovo neposredno okruženje - porodica, susedsvo, rodbinski sistem, vrtić i druge ustanove i institucije koje ono posećuje i u njih se uključuju, poput doma zdravlja, prodavnice, otvorenih prostora (park , igralište, dvorište), igraonice, biblioteke, pozorišta za decu. Još pre nego što ovlada hodom i govorom, dete je zainteresovano za različite vrste doživljaja i iskustva koja mu pružaju nova okruženja. Time ono razvija nova znanja, osećanje pripadništva i zajedničkog socijalnog učeđća, kao i vlastite vrednosti i identitet.
Kako izgleda vrtić povezan sa zajednicom:
* resursi i prostori u zajednici se koriste za realizaciju različitih aktivnosti (otvoreni prostori, institucije obrazovanja, kulture i sporta...)
* deca i vaspitači učestvuju u različitim dešavanjima u lokalnoj zajednici (proslave, festivali, akcije...)
* organizuju se manifestacije u koje se uključuju članovi lokalne zajednice (predstave, izložbe, performansi, promocije...)
* lokalne prvredne i uslužne organizacije (fabrike, zanatske radnje, banke, tržni centri...) su mesta realizacije programskih aktivnosti ili učestvuju u aktivnostima u vrtiću
* lokalne privredne i poslovne organizacije učestvuju u finansiranju pojedinih aktivnosti i akcija, opremanju i nabavci potrošnih materijala
* informacije o predškolskoj ustanovi i programu su dostupne u lokalnoj zajednici
* povezuje se sa drugim obrazovnim programima i organizacijama vezanim za obrazovanje dece i rad sa porodicom, uključujući organizacije roditelja
* omogućava porodicama povezivanje sa drugim uslugama i programima u lokalnoj zajednici koji su potrebni porodici
* sarađuje sa školom kroz uzajamne posete, organizovanjem zajedničkih aktivnosti i akcija i razmenom informacija: u saradnji sa školom i drugim ustanovama u zajednici, blagovremeno informiše i priprema roditelje za prelazak dece iz vrtića u školu; zajedno sa školom organizuje različite programe, aktivnosti i akcije koje povezuju praktičare, decu i roditelje iz vrtića i škole (sportsko-rekreativni programi, umetničke radionice, programi prijateljstva, proslave, festivali, predstave, izložbe, performansi); ostvaruju uzajamne stručne posete i razmene informacija o programskim aktivnostima, obezbeđujući kontinuitet u obrazovnom kontekstu usklađivanjem fizičkog okruženja, stila komunikacije i pedagoškog pristupa;
SARADNJA SA PORODICOM
Porodica je primarni i najvažniji vaspitač dece.
deca su lično i intimno povezana sa svojom porodicom i porodica ih najbolje poznaje;
dečije najranije učenje i razvoj se odvija u porodici i kroz ovaj porodični kontekst se gradi osnov učenja i razvoj deteta u svim drugim kontekstima;
porodica je od detetovog rođenja uključenja u razvoj i učenje deteta i treba podržavati i jačati porodicu u toj funkciji;
svaki roditelj u osnovi želi dobro svom detetu, samo je nekimam od njih potrebna veća podrška;
predškolski program može upotpuniti dečija iskustva odrastanja i učenja ako se razvija kroz partnerske odnose sa porodicom;
Kako izgleda program zasnovan na partnerstvu sa porodicom:
* vrtić je mesto koje emituje dobrodošlicu porodici
* porodica je upoznata sa koncepcijom programa
* postoji program saradnje sa porodicom koji je razvijen kroz dijalog sa roditeljima o različitim načinma uključivanja porodice
* roditelji su pitani šta je za njih važno i šta bi voleli u odnosu na svoju decu i sebe
* deca su pitana na koji način bi volela da se njihovi roditelji uključe u rad vrtića i aktivnosti
* roditelji se lično pozivaju na učešće u pojedinim aktivnostima
* vaspitači svakodnevno sarađuju sa roditeljima na različitim osnovama
* roditelji se podstiču da dovode i uključuju druge članove porodice i prijatelja u aktivnosti u vrtiću
Partnerstvo sa porodicom se gradi kroz:
* uzajamno poverenje i poštovanje
* poznavanje, empatiju, osetljivost i uvažavanje perspektive druge strane
* stalnu otvorenu komunikaciju i dijalog
* uzajamno prepoznavanje i uvažavanje jedinstvenog doprinosa i snaga svake strane
* zajedničko donošenje odluka i spremnost na kompromise i promene