NEradni dan
Obavestenje sretenje.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/obavestenja/Obavestenje sretenje.jpg
Žurka
IMG_20250131_102227.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102227.jpg
IMG_20250131_102236.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102236.jpg
IMG_20250131_102243.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102243.jpg
IMG_20250131_102304.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102304.jpg
IMG_20250131_102306.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102306.jpg
IMG_20250131_102308.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102308.jpg
IMG_20250131_102310.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102310.jpg
IMG_20250131_102312.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102312.jpg
IMG_20250131_102314.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102314.jpg
IMG_20250131_102316.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102316.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-18-28-394.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-18-28-394.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-19-13-310.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-19-13-310.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-116.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-116.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-162.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-162.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-338.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-338.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-452.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-452.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-499.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-499.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-590.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-590.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-660.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-660.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-737.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-737.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-20-53-829.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-20-53-829.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-293.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-293.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-333.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-333.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-386.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-386.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-402.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-402.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-425.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-425.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-460.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-460.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-51-524.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-51-524.jpg
viber_slika_2025-01-31_11-32-55-069.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/viber_slika_2025-01-31_11-32-55-069.jpg
IMG_20250131_102216.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2024 2025/zurka/IMG_20250131_102216.jpg
VASPITNI STILOVI RODITELJA
Vaspitni stil predstavlja način (postupke) na koji roditelji vaspitavaju svoju decu. Vaspitni stilovi se razlikuju prema stepenu prisutnosti elemenata roditeljstva. Elementi roditeljstva su prihvatanje i kontrola. Pod prihvatanjem se podrazumeva toplina i bliskost roditelja prema detetu, trud roditelja da se dete razvija u zrelu i zdravu ličnost, dok se pod kontrolom podrazumeva „postavljanja granica detetu“ i karakteristike tih granica (slabe ili rigidne). U socijalnom kontekstu razvoja deteta neosporan je značaj porodice i vaspitnog uticaja roditelja. U zavisnosti koliko su kod roditelja izraženi ovi elemneti roditeljstva, razlikujemo više vaspitnih stilova roditelja, kao što su:
• Autoritativni vaspitni stil se odlikuje bliskošću roditelja i dece. Roditelji postavljaju razumna ograničenja, daju sugestije i uputstva, ali dozvoljavaju otvorenu komunikaciju sa decom (obrazlažu svoje stavove, pitaju decu za njihove potrebe ) i dopuštaju izvestan stepen slobode u pogledu mogućnosti izbora i donošenja odluka. Participacija dece, otvoreno traganje za rešenjima, racionalno obrazloženje odluka i podsticanje samoodgovornosti su karakteristike autoritativnog vaspitnog stila. Deca poštuju roditelje i veruju u njihov sud i dobronamernost.
• Autoritarni vaspitni stil se odlikuje nametanjem neprikosnovenog roditeljskog autoriteta. Roditelji izdaju naloge ~ deca slušaju i izvršavaju. Komunikacija između roditelja i dece je jednosmerna: nalog ~ izvršenje, a odnosi između roditelja i dece su napeti i kruti.
• Permisivni vaspitni stil se karakteriše ne postavljanjem nikakvih posebnih zahteva ili ograničenja deci. Ovakvi roditelji, koji inače mogu biti veoma topli i brižni roditelji, se ne suprotstavljaju svojoj deci, imaju problema da ih kontrolišu. Odnosi roditelja i dece su obično dobri, oni su „najbolji drugovi„ svojoj deci, ali ceh se obično plaća suviše kasno, tako što deca bez zahteva često ne ostvare onoliko koliko su mogla.
• Odbacujući, zanemarujući vaspitni stil odlikuje roditelje koji zapravo i nisu niti uključeni niti zainteresovani za svoju decu. Oni niti postavljaju neke posebne zahteve niti vode računa o razvojnim potrebema svoje dece. Deca ovakvih roditelja ispoljavaju najviše emocionalnih problema i problema u ponašanju, pokazuju naročito nizak nivo samouvažavanja, samokontrole, slab uspeh u školi, sklonost zloupotrebi supstanci ili prestupničkom ponašanju.
Najbolje rezultate pokazuje autoritativni vaspitni stil, gde su roditelji topli, brižni, angažovani, spremni da decu stavljaju pred zadatke, ali im daju i dovoljno slobode, a sve to se odvija u atmosferi međusobnog uvažavanja, participacije i otvorenog dijaloga sa racionalnim obrazloženjima.