Pažljivkova smotra 2025
Pažljivkova smotra
viber_slika_2025-02-28_11-17-01-344.jpg
viber_slika_2025-02-28_11-50-27-646.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-858.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-900.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-923.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-14-07-923.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-14-08-025.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-21-58-493.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-21-58-605.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-159.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-213.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-273.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-378.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-24-893.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-25-971.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-28-248.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-28-450.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-33-093.jpg
viber_slika_2025-03-03_14-55-31-011.jpg
viber_slika_2025-03-03_14-55-31-080.jpg
viber_slika_2025-03-04_08-57-06-954.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-228.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-383.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-425.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-532.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-199.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-240.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-290.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-313.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-097.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-325.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-377.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-424.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-468.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-537.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-559.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-970.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-313.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-335.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-363.jpg
viber_slika_2025-02-28_11-17-02-014.jpg
Koncepcija programa
Od 01.09.2022. godine u PU "Pava Sudarski" se realni program razvija u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja "Godine uzleta". Njime se afirmiše vera u kapacitete dece da aktivno učestvuje u svom učenju i razvoju; značaj igre; značaj zajedničkog učešća dece i odraslih za učenje i razvoj.
Cilj programa je podrška dobrobiti deteta kroz stvaranje prilika i mogućnosti: da se oseća srećno, zadovoljno, ostvareno i prihvaćeno; da razvija dispozicije za učenje (radoznalost, istrajnost, kreativnost, posvećenost, poverenje u sebe kao kompetentnog "učenika", saradnju); da se razvija pozitivni lični i socijalni identitet; da upoznaju, istražuju i ispituju različita područja ljudskog saznanja i delanja, različite produkte kulture i različite načine simboličkog i kreativnog izražavanja.
Program je usmeren na celovit razvoj deteta kroz smislene odnose sa vršnjacima i odraslima; okruženjem i osnaživanje aktivnog učešća deteta u zajednici. Naglašen je značaj uloge i povezivanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja sa lokalnom zajednicom i porodicom u praksi.
Dete je jedinstveno i celovito biće, kompetentno i bogato potencijalima, aktivni je učesnik zajednice vršnjaka i odraslih, posvećeno učenju, radoznalo i istrajno, otvoreno i kreativno u igri. U razumevanju deteta akcenat se pomera sa pitanja individualnog razvoja na pitanje društveno-kulturne konstrukcije detinjstva i pitanje položaja deteta kao socijalnog aktera u datom kontekstu. Dete se sagledava kao kompetentni učesnik u sopstvenom učenju i življenju uz isticanje značaja proaktivizma i participacije deteta i saradnje u razvijanju zajednice prakse dece i odraslih.
U predškolskom periodu ima najviše otvorenih mogućnosti, energije, istrajnosti i entuzijazma, mogućnosti za ovladavanje i razvijanje složenih kapaciteta od kojih će zavisiti buduće mogućnosti deteta, njegova ličnost i uspešnost funkcionisanja.
Igra je dominantna praksa deteta kroz koju gradi odnose, kroz koju se odvija proces usvajanja i transformacije kulture; forma ispoljavanja najznačajnijeg stvaralačkog potencijala ljudskog bića.
Vrtić je prostor realnog vaspitno-obrazovnog programa; mesto zajedničkog življenja kroz zajedničko učešće; prostor demokratske i inkluzivne prakse; kao i prostor refleksivne prakse.