Novogodišnji vašar
viber_slika_2025-12-10_10-21-06-843.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-08-369.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-35-695.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-56-755.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-30-58-759.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-31-12-447.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-31-26-688.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-291.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-383.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-424.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-458.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-704.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-021.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-128.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-212.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-456.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-526.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-584.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-082.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-201.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-624.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-906.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-191.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-558.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-841.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-063.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-263.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-493.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-741.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-884.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-008.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-292.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-365.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-441.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-628.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-869.jpg
Saradnja sa lokalnom zajednicom
Zajednica direktno, a preko porodice indirektno, oblikuje uslove i načine odrastanja deteta. Za dete je zajednica pre svega njegovo neposredno okruženje - porodica, susedsvo, rodbinski sistem, vrtić i druge ustanove i institucije koje ono posećuje i u njih se uključuju, poput doma zdravlja, prodavnice, otvorenih prostora (park , igralište, dvorište), igraonice, biblioteke, pozorišta za decu. Još pre nego što ovlada hodom i govorom, dete je zainteresovano za različite vrste doživljaja i iskustva koja mu pružaju nova okruženja. Time ono razvija nova znanja, osećanje pripadništva i zajedničkog socijalnog učeđća, kao i vlastite vrednosti i identitet.
Kako izgleda vrtić povezan sa zajednicom:
* resursi i prostori u zajednici se koriste za realizaciju različitih aktivnosti (otvoreni prostori, institucije obrazovanja, kulture i sporta...)
* deca i vaspitači učestvuju u različitim dešavanjima u lokalnoj zajednici (proslave, festivali, akcije...)
* organizuju se manifestacije u koje se uključuju članovi lokalne zajednice (predstave, izložbe, performansi, promocije...)
* lokalne prvredne i uslužne organizacije (fabrike, zanatske radnje, banke, tržni centri...) su mesta realizacije programskih aktivnosti ili učestvuju u aktivnostima u vrtiću
* lokalne privredne i poslovne organizacije učestvuju u finansiranju pojedinih aktivnosti i akcija, opremanju i nabavci potrošnih materijala
* informacije o predškolskoj ustanovi i programu su dostupne u lokalnoj zajednici
* povezuje se sa drugim obrazovnim programima i organizacijama vezanim za obrazovanje dece i rad sa porodicom, uključujući organizacije roditelja
* omogućava porodicama povezivanje sa drugim uslugama i programima u lokalnoj zajednici koji su potrebni porodici
* sarađuje sa školom kroz uzajamne posete, organizovanjem zajedničkih aktivnosti i akcija i razmenom informacija: u saradnji sa školom i drugim ustanovama u zajednici, blagovremeno informiše i priprema roditelje za prelazak dece iz vrtića u školu; zajedno sa školom organizuje različite programe, aktivnosti i akcije koje povezuju praktičare, decu i roditelje iz vrtića i škole (sportsko-rekreativni programi, umetničke radionice, programi prijateljstva, proslave, festivali, predstave, izložbe, performansi); ostvaruju uzajamne stručne posete i razmene informacija o programskim aktivnostima, obezbeđujući kontinuitet u obrazovnom kontekstu usklađivanjem fizičkog okruženja, stila komunikacije i pedagoškog pristupa;




