Obaveštenje o neradnim danima
Obavestenje o neradnim danima.jpg
https://www.pupavasudarski.edu.rs/images/2023 2024/SLIKE/Obavestenje o neradnim danima.jpg
Uskršnji vašar sa kolibrićima
Uskršnji vašar
viber_slika_2024-04-30_14-05-35-469.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-39-468.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-39-643.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-126.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-207.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-300.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-382.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-466.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-551.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-641.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-725.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-815.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-900.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-40-980.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-501.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-589.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-701.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-782.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-874.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-43-959.jpg
viber_slika_2024-04-30_14-05-39-294.jpg
Koncepcija programa
Od 01.09.2022. godine u PU "Pava Sudarski" se realni program razvija u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja "Godine uzleta". Njime se afirmiše vera u kapacitete dece da aktivno učestvuje u svom učenju i razvoju; značaj igre; značaj zajedničkog učešća dece i odraslih za učenje i razvoj.
Cilj programa je podrška dobrobiti deteta kroz stvaranje prilika i mogućnosti: da se oseća srećno, zadovoljno, ostvareno i prihvaćeno; da razvija dispozicije za učenje (radoznalost, istrajnost, kreativnost, posvećenost, poverenje u sebe kao kompetentnog "učenika", saradnju); da se razvija pozitivni lični i socijalni identitet; da upoznaju, istražuju i ispituju različita područja ljudskog saznanja i delanja, različite produkte kulture i različite načine simboličkog i kreativnog izražavanja.
Program je usmeren na celovit razvoj deteta kroz smislene odnose sa vršnjacima i odraslima; okruženjem i osnaživanje aktivnog učešća deteta u zajednici. Naglašen je značaj uloge i povezivanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja sa lokalnom zajednicom i porodicom u praksi.
Dete je jedinstveno i celovito biće, kompetentno i bogato potencijalima, aktivni je učesnik zajednice vršnjaka i odraslih, posvećeno učenju, radoznalo i istrajno, otvoreno i kreativno u igri. U razumevanju deteta akcenat se pomera sa pitanja individualnog razvoja na pitanje društveno-kulturne konstrukcije detinjstva i pitanje položaja deteta kao socijalnog aktera u datom kontekstu. Dete se sagledava kao kompetentni učesnik u sopstvenom učenju i življenju uz isticanje značaja proaktivizma i participacije deteta i saradnje u razvijanju zajednice prakse dece i odraslih.
U predškolskom periodu ima najviše otvorenih mogućnosti, energije, istrajnosti i entuzijazma, mogućnosti za ovladavanje i razvijanje složenih kapaciteta od kojih će zavisiti buduće mogućnosti deteta, njegova ličnost i uspešnost funkcionisanja.
Igra je dominantna praksa deteta kroz koju gradi odnose, kroz koju se odvija proces usvajanja i transformacije kulture; forma ispoljavanja najznačajnijeg stvaralačkog potencijala ljudskog bića.
Vrtić je prostor realnog vaspitno-obrazovnog programa; mesto zajedničkog življenja kroz zajedničko učešće; prostor demokratske i inkluzivne prakse; kao i prostor refleksivne prakse.