Pažljivkova smotra 2025
Pažljivkova smotra
viber_slika_2025-02-28_11-17-01-344.jpg
viber_slika_2025-02-28_11-50-27-646.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-858.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-900.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-13-28-923.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-14-07-923.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-14-08-025.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-21-58-493.jpg
viber_slika_2025-02-28_12-21-58-605.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-159.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-213.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-273.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-11-32-378.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-24-893.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-25-971.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-28-248.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-28-450.jpg
viber_slika_2025-03-03_11-23-33-093.jpg
viber_slika_2025-03-03_14-55-31-011.jpg
viber_slika_2025-03-03_14-55-31-080.jpg
viber_slika_2025-03-04_08-57-06-954.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-228.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-383.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-425.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-35-532.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-199.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-240.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-290.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-37-313.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-097.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-325.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-377.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-424.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-468.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-537.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-559.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-38-970.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-313.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-335.jpg
viber_slika_2025-03-04_11-42-40-363.jpg
viber_slika_2025-02-28_11-17-02-014.jpg
Saradnja sa lokalnom zajednicom
Zajednica direktno, a preko porodice indirektno, oblikuje uslove i načine odrastanja deteta. Za dete je zajednica pre svega njegovo neposredno okruženje - porodica, susedsvo, rodbinski sistem, vrtić i druge ustanove i institucije koje ono posećuje i u njih se uključuju, poput doma zdravlja, prodavnice, otvorenih prostora (park , igralište, dvorište), igraonice, biblioteke, pozorišta za decu. Još pre nego što ovlada hodom i govorom, dete je zainteresovano za različite vrste doživljaja i iskustva koja mu pružaju nova okruženja. Time ono razvija nova znanja, osećanje pripadništva i zajedničkog socijalnog učeđća, kao i vlastite vrednosti i identitet.
Kako izgleda vrtić povezan sa zajednicom:
* resursi i prostori u zajednici se koriste za realizaciju različitih aktivnosti (otvoreni prostori, institucije obrazovanja, kulture i sporta...)
* deca i vaspitači učestvuju u različitim dešavanjima u lokalnoj zajednici (proslave, festivali, akcije...)
* organizuju se manifestacije u koje se uključuju članovi lokalne zajednice (predstave, izložbe, performansi, promocije...)
* lokalne prvredne i uslužne organizacije (fabrike, zanatske radnje, banke, tržni centri...) su mesta realizacije programskih aktivnosti ili učestvuju u aktivnostima u vrtiću
* lokalne privredne i poslovne organizacije učestvuju u finansiranju pojedinih aktivnosti i akcija, opremanju i nabavci potrošnih materijala
* informacije o predškolskoj ustanovi i programu su dostupne u lokalnoj zajednici
* povezuje se sa drugim obrazovnim programima i organizacijama vezanim za obrazovanje dece i rad sa porodicom, uključujući organizacije roditelja
* omogućava porodicama povezivanje sa drugim uslugama i programima u lokalnoj zajednici koji su potrebni porodici
* sarađuje sa školom kroz uzajamne posete, organizovanjem zajedničkih aktivnosti i akcija i razmenom informacija: u saradnji sa školom i drugim ustanovama u zajednici, blagovremeno informiše i priprema roditelje za prelazak dece iz vrtića u školu; zajedno sa školom organizuje različite programe, aktivnosti i akcije koje povezuju praktičare, decu i roditelje iz vrtića i škole (sportsko-rekreativni programi, umetničke radionice, programi prijateljstva, proslave, festivali, predstave, izložbe, performansi); ostvaruju uzajamne stručne posete i razmene informacija o programskim aktivnostima, obezbeđujući kontinuitet u obrazovnom kontekstu usklađivanjem fizičkog okruženja, stila komunikacije i pedagoškog pristupa;