Škola kao mesto učenja vrtićke dece

DSC 0002aU kumanačkom vrtiću ,,Milenko Titin“ poseban značaj se pridaje povezivanju i prepoznavanju zajedničkih vrednosti, vrtića i škole, u građenju podrške deci za učenje. Partnerski odnosi između dva nivoa obrazovanja, predškolskog i školskog, su prilika za lak prelazak dece iz vrtića u školu.

U okviru projektnog učenja, predškolske grupe Mire Radin i Dijane Brusin su istraživale prirodni fenomen opadanja lišća. Pored organizovanja eksperimetisanja i posmatranja promena na listu u vrtiću i ulicama Kumana, partneri u istraživanju su nam bili i nastavnici Osnovne škole ,,Stančić Milan-Uča“. Nastavnica biologije Stanislava nam je otkrila funkciju lista na drvetu i napravila paralelu sa ljudskom šakom i maminom kuhinjom, nastavnik geografije Dušan nam je pokazao na karti i globusu gde raste listopadno drveće. Istražujući, došli smo do zaključka kako izgleda lišće koje opada, a kako koje ne opada.O tome nam je govorila školska bibliotekarka Nataša, kod koje smo imali priliku da naučimo kako se pojmovi traže u enciklopedijama. Nastavnica muzičkog Mira nam je prezentovala šta sve, kao list dok šuška, može da stvori zvuk. Došli smo do zaključka da zvuk proizvodi i čovek pokretom svojim telom i glasom dok govori i peva. Tako smo došli do ideje da organizujemo novogodišnji koncert gde su učenici škole pevali dečije pesme, a deca vrtića, gde smo uključili i naše najmlađe drugare vaspitača Jelene Mijokov, pevajući izvela i plesni program. Okitili smo jelku koja je zimzeleno drvo i lišće joj ne opada.
Izmeštanjem projektnog učenja iz prostorija vrtića, deci je pružena prilika da vide i isprobaju školski način učenja i samim tim grade svoja mišljenje o školi. 

 

972468
Nema događaja u kalendaru
pon uto sre čet pet sub ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30